Plan komunikacyjny powinien być uszczegółowieniem strategii w odniesieniu do konkretnych zadań i przedsięwzięć komunikacyjnych i realizować jej poszczególne cele. Do każdej strategii należy opracować plan komunikacyjny, który będzie stanowić operacjonalizację zapisów strategii i bazować na jej założeniach. Każdy plan powinien mieć określony cel / cele i działanie / działania zmierza...
Dobra komunikacja jest jednym z kluczowych czynników sukcesu w procesie partycypacji i współpracy w zarządzaniu dziedzictwem. Aby wymiana informacji była skuteczna, sprawna i nie stanowiła wyłącznie jednostronnego komunikowania faktów, warto wypracować strategię określającą ogólne zasady i metody obopólnej komunikacji i plan komunikacyjny, opisujący szczegółowe działania podczas kol...
Skuteczne angażowanie mieszkańców wymaga stosowania metod, które pozwolą w najpełniejszy sposób wyrazić swoje opinie i pomysły. Warto wykorzystać w działaniach z mieszkańcami coraz powszechniejsze narzędzia pracy warsztatowej. Można wybrać jedną z poniższych metod. Kreatywność mieszkańców, ich wiedza i wrażliwość może być w ten sposób wykorzystana zarówno w pracy nad wprowadzeniem n...
Edukacja „o” oraz „w” oparciu o dziedzictwo kulturowe to różne działania mające na celu upowszechnienie wiedzy, popularyzację tematyki oraz kształtowanie określonych postaw i uwrażliwienie na wartości płynące z dziedzictwa. Chociaż ze słowem edukacja kojarzy się przede wszystkim szkolnictwo, edukacja dotycząca dziedzictwa może być prowadzona przez różne instytucje oraz osoby i......
Procedurę sporządzania planów miejscowych i studiów gmin reguluje art. 17 Ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Jednak formalna procedura nie zawsze odpowiada realnym potrzebom, szczególnie gdy w powstawaniu dokumentu planistycznego bierze udział lokalna społeczność. Zaangażowanie mieszkańców w proces sporządzania planów może wynikać z różny...