-
Reklamy, szyldy, ekspozycje
Wpis należy do kategorii:-
Zarządzanie i rozwój
Reklamy w kontekście zabytków wzbudzają zawsze bardzo silne emocje. Po okresie transformacji, kiedy zachłyśnięcie się wolnorynkowymi praktykami spowodowało, że wartości, tradycje i dziedzictwo wydawały się nieco anachroniczne, nasza świadomość historyczna i potrzeby estetyczne rosną. Chcemy żyć lepiej, w harmonii z ładnym otoczeniem. Jak pogodzić świat konserwacji i przedsiębiorczości? Złe nawyki...
-
-
Czym jest muzeum regionalne i jakie są jego zadania?
Wpis należy do kategorii:-
Artykuł
-
Zarządzanie i rozwój
W Polsce działa kilkadziesiąt muzeów regionalnych. Każde z nich jest inne i wyjątkowe, jednak łączy je jeden cel – udokumentowanie historycznego dziedzictwa regionu. Czym jest muzeum regionalne? Jakie są jego cele i możliwości ich realizacji? Zyskujący coraz większą popularność od lat 90. ubiegłego wieku patriotyzm lokalny nierozerwalnie...
-
-
Konkurs „Samorząd dla Dziedzictwa”
Wpis należy do kategorii:-
Artykuł
-
Dziedzictwo
-
Promowane oferty
-
Zarządzanie i rozwój
Ogólnopolski Konkurs Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Generalnego Konserwatora Zabytków pod nazwą „Samorząd dla Dziedzictwa” jest szansą na nagrodzenie prawidłowo opracowanych i wdrożonych gminnych programów opieki nad zabytkami. Konkurs „Samorząd dla Dziedzictwa” jest skierowany do samorządów gminnych (miejskich, miejsko-wiejskich i wiejskich), które wzorowo wywiązują się z obowiązku opracowywania i wdrażania...
-
-
Deska po desce. Rekonstrukcja XIX-wiecznego domu w Łodzi
Wpis należy do kategorii:-
Dobre Praktyki
-
Dziedzictwo
-
Zarządzanie i rozwój
W połowie 2017 roku zakończyła się rewitalizacja zespołu zabytkowej zabudowy w zaniedbanej części łódzkiej dzielnicy Widzew. Jej sercem i wizytówką stał się „drewniak” – XIX-wieczny dom mieszkalny. Efekt finalny prac udowodnił, że wartości szukać należy także na obszarach zaniedbanych, a zdegradowane i pozornie bezwartościowe budynki, dzięki trudowi konserwatorów, mogą stać...
-
-
Placemaking jako metoda pracy z lokalną społecznością
Wpis należy do kategorii:-
Artykuł
-
Dziedzictwo
-
Zarządzanie i rozwój
Idea placemakingu opiera się na przekonaniu, że miejsce powinno służyć ludziom, a zatem powinno w jak największym stopniu odpowiadać na ich potrzeby. Proces planowania miejsc, który łączy wiedzę ekspertów z głosem społeczności lokalnych, umożliwia projektowanie przestrzeni przyjaznych użytkownikom, uwzględniających wartości estetyczne oraz odpowiadających na potrzeby społeczne. Czym jest placemaking?...
-