-
Warszawski Kopciuszek, czyli Muzeum Warszawskiej Pragi
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Projekt „Muzeum Warszawskiej Pragi” związany z adaptacją na funkcje kulturalne zabytkowego zespołu kamienic przy ulicy Targowej 50/52 jest efektem realizacji projektów rewitalizacyjnych w dzielnicy Praga-Północ w Warszawie. Muzeum Warszawskiej Pragi jest pierwszym muzeum na prawym brzegu Wisły. Projekt był realizowany w latach 2009–2015. Kontekst Muzeum Warszawskiej Pragi tworzą trz...
-
Pawilon Czterech Kopuł, czyli Sztuka Nowoczesna w zabytkowym otoczeniu
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Projekt „Rewaloryzacja i przebudowa budynku Pawilonu czterech kopuł na cele wystawiennicze Muzeum Narodowego we Wrocławiu” był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007–2013. Przebudowę rozpoczęto dość późno, bo w 2013 roku, a otwarcie nastąpiło w drugiej połowie 2015. Budynek jest fascynujący za sprawą swojego otoczenia,....
-
Woda w mieście – Stary Kanał Bydgoski
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Tereny nadwodne były tematem rewitalizacji w ramach programu REURIS – Revitalisation of Urban River Spaces. Projekty prowadzono w ramach programu w sześciu różnych ośrodkach miejskich w Europie, w tym w Katowicach (rzeka Ślepiotka) i w Bydgoszczy (Stary Kanał Bydgoski). Projekt bydgoski był od początku interesujący i skupiał uwagę m.in. dlatego,......
-
Gminny program rewitalizacji a ochrona dziedzictwa w Łodzi – dobra praktyka
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Tekst dotyczy dobrej praktyki w zakresie przygotowywania gminnego programu rewitalizacji i ujmowaniu w nim zagadnień dotyczących ochrony dziedzictwa kulturowego w Łodzi. Kontekst lokalny Kolejnym etapem po wyznaczeniu w uchwale obszaru rewitalizacji jest praca nad gminnym programem rewitalizacji. Jako dobrą praktykę w tym zakresie – odnoszącą się również do kwestii związanych......
-
Kto może prowadzić edukację o lokalnym dziedzictwie?
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Gdy łączymy ze sobą hasła „edukacja” oraz „lokalne dziedzictwo kulturowe”, na myśl przychodzi nam w pierwszej kolejności szkoła. Placówki oświatowe są na pewno miejscem, gdzie dzieci i młodzież zdobywają wiedzę oraz kształtują swe postawy względem dóbr kultury i świadectw przeszłości. Edukacja o dziedzictwie nie może jednak ograniczać się do lekcji......