-
Dobierz narzędzia i kanały komunikacji
Należy określić listę narzędzi i metody dotarcia do odbiorców / uczestników. Lista ta powinna być na tyle szeroka, aby pozwalała na skuteczną komunikację ze wszystkimi wskazanymi grupami docelowymi. Może ona obejmować m.in. kampanie informacyjne (prasowa, radiowa, telewizyjna – jeśli np. funkcjonuje lokalna telewizja), materiały informacyjne i promocyjne – w formie......
-
Zidentyfikuj grupy docelowe (odbiorców)
Analiza grup docelowych powinna służyć uwzględnieniu wszystkich środowisk istotnych z punktu widzenia planowanych działań, z którymi będziemy się komunikować. Definiowanie grup pomoże też w doborze najbardziej adekwatnych narzędzi i kanałów dotarcia. Warto wydzielić grupy, dla których będzie trzeba zastosować szczególne narzędzia czy przygotować specjalne materiały. Na przykład przy...
-
Określ wskaźniki do bieżącego monitorowania i ewaluacji efektywności komunikacji i sposobu ich pomiaru
W zależności od stosowanych metod docierania do mieszkańców powinno się określić adekwatne wskaźniki efektywności komunikacyjnej. Przy opracowywaniu gminnego programu opieki nad zabytkami może to być liczba uczestników spotkań, skala zwrotu ankiet, liczba pomysłów na działania, zaproponowanych przez mieszkańców itp. Należy też określić sposób pomiaru wskaźników (np. listy obecności,...
-
Wytycz zadania, których będzie dotyczyła strategia
Istotny jest nie tylko cel komunikacyjny, ale też dokładne opisanie realizowanych zadań, których dotyczy strategia. Jeżeli planuje się opracowanie gminnego programu opieki nad zabytkami, trzeba określić, jakie w ramach tego działania planowane są zadania – ich charakter, zakres, zasięg, uczestnicy itd. Może mieć to istotne znaczenie przy definiowaniu założeń strategii....
-
Określ ramy czasowe
Istotne jest ustalenie, w jakim czasie strategia ma być realizowana. Okres ten powinien być spójny z okresem realizacji działań, których dotyczy strategia. Jeśli dotyczy na przykład partycypacyjnego opracowania gminnego programu opieki nad zabytkami – powinna obejmować okres przewidziany na pracę nad programem, z dodatkowym czasem na działania promocyjne i ewaluację strategii....