Perspektywa budżetowa Unii Europejskiej na lata 2014-2020 wciąż jeszcze daje duże możliwości finansowania działań w obszarze szeroko pojętej kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego, między innymi dofinansowywania inwestycji, ochrony zabytków, rewitalizacji, a także promocji dziedzictwa kulturowego. Oprócz środków unijnych są jeszcze inne możliwości pozyskania dofinansowania ze śro...
Idea placemakingu opiera się na przekonaniu, że miejsce powinno służyć ludziom, a zatem powinno w jak największym stopniu odpowiadać na ich potrzeby. Proces planowania miejsc, który łączy wiedzę ekspertów z głosem społeczności lokalnych, umożliwia projektowanie przestrzeni przyjaznych użytkownikom, uwzględniających wartości estetyczne oraz odpowiadających na potrzeby społeczne. Cz...
Animację społeczno-kulturalną można zdefiniować jako metodę aktywizacji społecznej, umożliwiającą nabywanie postaw, umiejętności społecznych i obywatelskich przekładających się na wzrost uczestnictwa obywateli w procesach sprzyjających rozwojowi lokalnemu. Zgodnie z etymologią „animacja” oznacza „inicjowanie i pobudzanie jakichś działań”[1]. W języku łacińskim rzeczownik anima...
Kto by pomyślał, że lista stworzona przez Antypatra z Sydonu w II wieku p.n.e., na której znalazły się najciekawsze zdaniem autora budowle świata starożytnego, okaże się tak trwała oraz inspirująca. Antypater przygotował ją z myślą o podróżnikach; dziś turyści wciąż podążają śladem kolejnych cudów, wymienianych w rankingach powstających na wzór......
Organizując przedsięwzięcia związane z upowszechnianiem dziedzictwa – np. z rocznicą jakiegoś wydarzenia, świętem narodowym, tradycjami – zdarza nam się sięgać po te same rozwiązania. Tłumaczymy, że są sprawdzone, że publiczność je lubi, że tak było zawsze. Czy to ma sens? CELE POD LUPĄ Organizując wydarzenie, stawiamy sobie określone cele.......