-
Budowanie marki lokalnej – rozwój przedsiębiorczości inspirowanej dziedzictwem
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza......
-
Tworzenie planu komunikacyjnego
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Plan komunikacyjny powinien być uszczegółowieniem strategii w odniesieniu do konkretnych zadań i przedsięwzięć komunikacyjnych i realizować jej poszczególne cele. Do każdej strategii należy opracować plan komunikacyjny, który będzie stanowić operacjonalizację zapisów strategii i bazować na jej założeniach. Każdy plan powinien mieć określony cel / cele i działanie / działania zmierza...
-
Tworzenie strategii komunikacji w procesie partycypacji
Wpis należy do kategorii:- Ścieżki działania
- Zarządzanie i rozwój
Dobra komunikacja jest jednym z kluczowych czynników sukcesu w procesie partycypacji i współpracy w zarządzaniu dziedzictwem. Aby wymiana informacji była skuteczna, sprawna i nie stanowiła wyłącznie jednostronnego komunikowania faktów, warto wypracować strategię określającą ogólne zasady i metody obopólnej komunikacji i plan komunikacyjny, opisujący szczegółowe działania podczas kol...
-
Metody pracy warsztatowej w partycypacji
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Skuteczne angażowanie mieszkańców wymaga stosowania metod, które pozwolą w najpełniejszy sposób wyrazić swoje opinie i pomysły. Warto wykorzystać w działaniach z mieszkańcami coraz powszechniejsze narzędzia pracy warsztatowej. Można wybrać jedną z poniższych metod. Kreatywność mieszkańców, ich wiedza i wrażliwość może być w ten sposób wykorzystana zarówno w pracy nad wprowadzeniem n...
-
Ekomuzeum Doliny Karpia – budowanie marki lokalnej
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Celem tworzenia ekomuzeum jest sieciowanie interesujących „żywych” obiektów / miejsc i budowanie w oparciu o nie atrakcyjnej oferty turystyczno-edukacyjnej zgodnej z zasadami interpretacji dziedzictwa. W przypadku obszaru Doliny Karpia większość punktów, które zostały zsieciowane, istniała i funkcjonowała, ale nigdy nie było między nimi żadnej współpracy, nie formowano wspólnej, wza...