-
Park kulturowy jako forma ochrony krajobrazu kulturowego
Prof. Zbigniew Myczkowski, Roman Marcinek oraz dr Andrzej Siwek, pracownicy Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Krakowie opracowali publikację pt: „Park kulturowy jako forma ochrony krajobrazu kulturowego (historycznego)” poświęconą parkom kulturowym, w której szczegółowej analizie poddali skuteczność ochrony obszarowej terenów o wartościach zabytkowych, w tym o w...
-
Poradnik dla promotorów dziedzictwa ,,Segmentacja Polaków wobec dziedzictwa”
83% Polaków podkreśla konieczność dbania o dziedzictwo i jego ochrony, 74% ma świadomość pojęcia „dziedzictwo” i uważa je za ważne, 40% deklaruje, że osobiście dba o dziedzictwo, a 3/4 społeczeństwa uważa, że warto inwestować w ten cel publiczne pieniądze – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Narodowego Instytutu Dziedzictwa.......
-
Narzędziownik czyli ścieżki realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028
Dokument zawierający opis ścieżek realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028 został opracowany przez pracowników Biura Rewitalizacji Urzędu Miasta Włocławek pod kierunkiem dr. Barbary Moraczewskiej, Pełnomocnika Prezydenta ds. Rewitalizacji Miasta Włocławek, we współpracy z zespołem Instytutu Rozwoju Miast i Regionów. Narzędziownik ma wskazać, w ja...
-
Szyldy w Nowej Hucie. Przewodnik dobrych praktyk
Fundusz Partnerstwa zaprasza do zapoznania się z elektroniczna publikacją “Szyldy w Nowej Hucie. Przewodnik dobrych praktyk”. Przewodnik powstał z myślą o wszystkich przedsiębiorcach i przedsiębiorczyniach Nowej Huty, których czekają zmiany w dostosowaniu wyglądu szyldu, witryny sklepu, punktu usługowego, kawiarni zgodnie z nowymi regulacjami o Parku Kulturowym Nowa Huta. Publikacja...
-
Szkoła dziedzictwa. Wielokulturowość
Tekst jest publikacją podsumowującą program edukacyjny „Szkoła dziedzictwa. Wielokulturowość”. Zjawisko wielokulturowych relacji jest silnie zakorzenione w historii naszego kraju. Autorom programu zależało przede wszystkim na zwróceniu uwagi na lokalne wymiary tych relacji. Zachęcono szkoły do zbadania, czy w ich regionie, mieście, miasteczku, wsi były lub są obecne doświadczenia wi...