-
Przeprowadź diagnozę stanu dziedzictwa
W ramach tego kroku następuje pogłębienie informacji pochodzących z GPOZ. Warto zadbać o to, żeby był to proces szeroko partycypacyjny. Diagnoza skupia się na zasobie dziedzictwa, pozwala więc odpowiedzieć na pytania: co składa się na zasób dziedzictwa (jakie są jego poszczególne elementy)? jaki jest stan zachowania poszczególnych elementów dziedzictwa? jakie......
-
Przeanalizuj gminny program opieki nad zabytkami
W ramach tego kroku poszukujemy odpowiedzi na pytania, jaki jest zasób dziedzictwa naszej gminy oraz jak jest on ujęty w dokumentach lokalnych i innych źródłach (GPOZ, GES, lokalna baza wiedzy o dziedzictwie, monografie nt. historii miejscowości, parafii itp.) W ramach tego kroku powinniśmy ocenić stopień realizacji dotychczasowych celów odnoszących się......
-
Wybierz dokumenty programowania, w których należy uwzględnić problematykę dziedzictwa
W tym kroku zastanawiamy się, w jakim dokumencie (lub dokumentach) programowania uwzględnimy cele związane z zarządzaniem dziedzictwem. Krok 3 musi wynikać ściśle z kroku 2. Np. – jeśli w kroku 2 stwierdziliśmy, że powinno się wzmacniać procesy rozwojowe poprzez budowanie marki miejsca opartej o dziedzictwo, to naturalnym będzie, że......
-
Wskaż istotne cele rozwoju lokalnego związanych z dziedzictwem
W ramach tego kroku poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jakich celów ważnych dla rozwoju gminy, a związanych z dziedzictwem, i dotyczących jakiej problematyki brakuje w GPOZ. Ponieważ dziedzictwo w tym ujęciu ma być jednym z elementów rozwoju, to w ramach tego kroku należy zastanowić się, jak przekształcić zasób, jakim jest dziedzictwo,......
-
Przeanalizuj gminny program opieki nad zabytkami
W ramach tego kroku poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jaki jest zasób dziedzictwa naszej gminy. Możemy do tego wykorzystać także inne dokumenty, w których dziedzictwo jest zinwentaryzowane, np. Gminną ewidencję zabytków (GEZ), lokalną bazę wiedzy o dziedzictwie, monografie historyczne itp. Co istotne, w ramach tego kroku powinniśmy także zidentyfikować i przeanalizować......