Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza......
Celem tworzenia ekomuzeum jest sieciowanie interesujących „żywych” obiektów / miejsc i budowanie w oparciu o nie atrakcyjnej oferty turystyczno-edukacyjnej zgodnej z zasadami interpretacji dziedzictwa. W przypadku obszaru Doliny Karpia większość punktów, które zostały zsieciowane, istniała i funkcjonowała, ale nigdy nie było między nimi żadnej współpracy, nie formowano wspólnej, wza...
Ścieżka przedstawia, jak kontynuować proces rewitalizacji po jego rozpoczęciu, na jakie wymogi prawne zwrócić uwagę przy tworzeniu gminnego programu rewitalizacji i kolejnych instrumentów rewitalizacji. Autor: Maciej J. Nowak...
Ścieżka przedstawia, jak rozpocząć proces rewitalizacji, jakie analizy powinny być przy tej okazji brane pod uwagę i jak wyznaczyć w uchwale obszar rewitalizacji. Autor: Maciej J. Nowak...
Miejscowy plan rewitalizacji może wywierać skutki znacznie dalej idące niż miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Może bezpośrednio ingerować w otoczenie, zakazując prowadzenia na danym obszarze działalności usługowej lub handlowej. Może też tworzyć podstawy do zawierania umów urbanistycznych. Rewitalizacja – miejscowy plan rewitalizacji – zakaz działalności usługowej i han...