Krajowy program ochrony zabytków i opieki nad zabytkami to dokument strategiczny uchwalany przez Radę Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (DZ.U. z 2018 r., poz.2067, z późn.......
Animację społeczno-kulturalną można zdefiniować jako metodę aktywizacji społecznej, umożliwiającą nabywanie postaw, umiejętności społecznych i obywatelskich przekładających się na wzrost uczestnictwa obywateli w procesach sprzyjających rozwojowi lokalnemu. Zgodnie z etymologią „animacja” oznacza „inicjowanie i pobudzanie jakichś działań”[1]. W języku łacińskim rzeczownik anima...
Kto by pomyślał, że lista stworzona przez Antypatra z Sydonu w II wieku p.n.e., na której znalazły się najciekawsze zdaniem autora budowle świata starożytnego, okaże się tak trwała oraz inspirująca. Antypater przygotował ją z myślą o podróżnikach; dziś turyści wciąż podążają śladem kolejnych cudów, wymienianych w rankingach powstających na wzór......
Partycypacja to udział mieszkańców w podejmowaniu decyzji dotyczących miejsca, w którym żyją. Partycypacja może być stosowana na poziomie gminy, powiatu, województwa czy kraju. Jednak mechanizmy partycypacji stają się coraz powszechniejszym elementem przede wszystkim zarządzania gminą. Mieszkańcy zapraszani są do dialogu dotyczącego zarówno ważnych kwestii ich życia codziennego, jak...
Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza......