Opis tagu edytowany z poziomu admina
Organizując przedsięwzięcia związane z upowszechnianiem dziedzictwa – np. z rocznicą jakiegoś wydarzenia, świętem narodowym, tradycjami – zdarza nam się sięgać po te same rozwiązania. Tłumaczymy, że są sprawdzone, że publiczność je lubi, że tak było zawsze. Czy to ma sens? CELE POD LUPĄ Organizując wydarzenie, stawiamy sobie określone cele.......
Czy narzekania zawarte w tytule brzmią znajomo? „Przecież u nas nie ma żadnego ciekawego zabytku”. „A kogo obchodzą te stare graty?”. „To u nas nie przejdzie, nie da się, bo…” – w miejsce wielokropka można wpisać mnóstwo powodów: brak finansów, zasobów, a nawet dobrej pogody. Pewnie nie raz zdarzyło nam......
Często możemy spotkać się z pojęciami: dziedzictwo światowe, europejskie, narodowe, polskie, regionalne, małych ojczyzn. Mówiąc o dziedzictwie, dotykamy kwestii tożsamości i identyfikacji. Co wskażemy jako nasze, moje dziedzictwo? Synonimem słowa dziedzictwo są spadek i spuścizna. Badacze wskazują, że w przypadku dorobku kulturowego, materialnego i niematerialnego dobra, które otrzy...
Gdy łączymy ze sobą hasła „edukacja” oraz „lokalne dziedzictwo kulturowe”, na myśl przychodzi nam w pierwszej kolejności szkoła. Placówki oświatowe są na pewno miejscem, gdzie dzieci i młodzież zdobywają wiedzę oraz kształtują swe postawy względem dóbr kultury i świadectw przeszłości. Edukacja o dziedzictwie nie może jednak ograniczać się do lekcji......
Edukacja „o” oraz „w” oparciu o dziedzictwo kulturowe to różne działania mające na celu upowszechnienie wiedzy, popularyzację tematyki oraz kształtowanie określonych postaw i uwrażliwienie na wartości płynące z dziedzictwa. Chociaż ze słowem edukacja kojarzy się przede wszystkim szkolnictwo, edukacja dotycząca dziedzictwa może być prowadzona przez różne instytucje oraz osoby i......