-
Regionalne programy operacyjne – w jaki sposób wspierają zabytki?
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Finanse
- Zarządzanie i rozwój
W artykule przedstawiono możliwości wsparcia zabytków ze środków szesnastu regionalnych programów operacyjnych (RPO). Wymieniono osie priorytetowe, działania i podziałania, w których należy szukać środków. Wskazano również kto i na co może otrzymać wsparcie w danym województwie. W obecnym okresie programowym pozyskanie środków na zabytki trzeba rozpocząć od pomysłu i celu,......
-
Dotacje na zabytki z regionalnych programów operacyjnych
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Finanse
- Zarządzanie i rozwój
W artykule zawarto praktyczne informacje na temat możliwości i zasad, pozyskania środków finansowych na ochronę dziedzictwa kulturowego z regionalnych programów operacyjnych w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014–2020. Zwrócono uwagę na ustalenie celu projektu, wybranie właściwego programu i poprawne wypełnienie wniosku o finansowanie. Informacje wstępne Jesteśmy w ...
-
Budowanie marki lokalnej – rozwój przedsiębiorczości inspirowanej dziedzictwem
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza......
-
Tworzenie planu komunikacyjnego
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Plan komunikacyjny powinien być uszczegółowieniem strategii w odniesieniu do konkretnych zadań i przedsięwzięć komunikacyjnych i realizować jej poszczególne cele. Do każdej strategii należy opracować plan komunikacyjny, który będzie stanowić operacjonalizację zapisów strategii i bazować na jej założeniach. Każdy plan powinien mieć określony cel / cele i działanie / działania zmierza...
-
Tworzenie strategii komunikacji w procesie partycypacji
Wpis należy do kategorii:- Ścieżki działania
- Zarządzanie i rozwój
Dobra komunikacja jest jednym z kluczowych czynników sukcesu w procesie partycypacji i współpracy w zarządzaniu dziedzictwem. Aby wymiana informacji była skuteczna, sprawna i nie stanowiła wyłącznie jednostronnego komunikowania faktów, warto wypracować strategię określającą ogólne zasady i metody obopólnej komunikacji i plan komunikacyjny, opisujący szczegółowe działania podczas kol...