-
Od pustostanu do muzeum – remont obiektu na potrzeby Muzeum Kanału Bydgoskiego | Wideo
Wpis należy do kategorii:-
Dobre Praktyki
Prezentujemy referat Tomasza Izajasza „Od pustostanu do muzeum – remont obiektu na potrzeby Muzeum Kanału Bydgoskiego” wygłoszony podczas konferencji „Muzea w obiektach poprzemysłowych jako spoiwa społeczności w rewitalizacji”, która odbyła się w Końskich 21 czerwca 2022 roku....
-
-
Zadania własne samorządu gminnego w obszarze ochrony zabytków
Wpis należy do kategorii:-
Artykuł
-
Prawo
Artykuł prezentuje poszczególne działania, które zaliczane są do zadań własnych gminy w obszarze ochrony zabytków i opieki nad zabytkami. W artykule omówiono obowiązki samorządu gminnego wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami jako organu administracji, a nie właściciela zabytku, dotyczące między innymi gminnej ewidencji zabytków, planowania przestrzennego,......
-
-
Rewitalizacja a dziedzictwo kulturowe | wideo
Wpis należy do kategorii:Prezentujemy referat Marii Badeńskiej-Stapp "Rewitalizacja a dziedzictwo kulturowe" wygłoszony podczas konferencji "Muzea w obiektach poprzemysłowych jako spoiwa społeczności w rewitalizacji", która odbyła się w Końskich 21 czerwca 2022 roku. ...
-
Zarządzanie dostępnością i funkcja koordynatora dostępności w instytucjach samorządowych
Wpis należy do kategorii:-
Zarządzanie i rozwój
Dostępność przestrzeni publicznej to wymóg prawny. Jednak jej realizacja to nie tylko kwestia narzędzi jakimi dostosujemy naszą działalność do osób ze szczególnymi potrzebami. Aby skutecznie i trwale prowadzić działania w sposób dostępny, trzeba otworzyć się na zmianę, która będzie angażowała wszystkie osoby i praktycznie każdy proces w naszej instytucji....
-
-
Postępowanie z wnioskami i skargami w kontekście Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wpis należy do kategorii:-
Artykuł
-
Dobre Praktyki
-
Prawo
Słowa: wniosek, skarga, kara, żądanie, zawsze kojarzą nam się z formami przymusu. Być może to wpływ naszego podejścia do prawa, które często posługuje się sankcją, jako motywacją do zmiany. Tymczasem wniosek o zapewnienie dostępności i skarga na jej brak, może być formą interakcji, nie zawsze nastawionej negatywnie, między odbiorcą oferty,......
-