-
Fort Sokolnickiego – dobra praktyka, czyli dlaczego warto unikać błędów na samym początku…
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Zarządzanie i rozwój
„Rozbudowa i adaptacja Fortu Sokolnickiego na potrzeby placówki kultury” to projekt, który był realizowany ze środków budżetu miasta st. Warszawy w latach 2007–2011. Jego celem było zaadaptowanie XIX-wiecznego fortu wchodzącego w skład ścisłej zabudowy Twierdzy Warszawa na cele kulturalne. Od początku zamiarem miasta i dzielnicy Żoliborz było pokazanie możliwości, jakie......
-
Czy stara kopalnia może być miejscem magicznym?
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Zarządzanie i rozwój
Stara Kopalnia mieści się w budynkach po dawnej Kopalni Węgla Kamiennego „Julia”, w której wydobycie w związku z restrukturyzacją przemysłu zakończono w 1996 roku. W ocalonym zespole pokopalnianych obiektów powstało najpierw skromne Muzeum Przemysłu i Techniki, a następnie dzięki przeprowadzonej gruntownej rewitalizacji ze środków unijnych nowoczesna instytucja kultury o znaczeniu.....
-
Muzeum Ordynariatu Polowego – oddz. Muzeum Warszawy. Przykład wykorzystania funduszy unijnych na utworzenie nowej instytucji kultury w obiekcie zabytkowym
Wpis należy do kategorii:- Dobre Praktyki
- Dziedzictwo
- Finanse
- Zarządzanie i rozwój
Projekt pod wstępną nazwą „Adaptacja podziemi Katedry Polowej WP na Muzeum Ordynariatu Polowego – Oddział Muzeum Historycznego m. st. Warszawy” związany był z adaptacją na funkcje kulturalne podziemi Katedry Polowej Wojska Polskiego, mieszczącej się w Warszawie przy ulicy Długiej 13/15. Projekt był realizowany w latach 2007–2010. Nowa placówka muzealna stanowi......
-
Od czego zacząć edukację o dziedzictwie?
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Edukacja „o” oraz „w” oparciu o dziedzictwo kulturowe to różne działania mające na celu upowszechnienie wiedzy, popularyzację tematyki oraz kształtowanie określonych postaw i uwrażliwienie na wartości płynące z dziedzictwa. Chociaż ze słowem edukacja kojarzy się przede wszystkim szkolnictwo, edukacja dotycząca dziedzictwa może być prowadzona przez różne instytucje oraz osoby i......
-
Samorządowy konserwator zabytków
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Prawo
W artykule znajdują się odpowiedzi na pytania, kim jest samorządowy konserwator zabytków, czy są wymagania dotyczące jego wykształcenia i jakie miejsce zajmuje w strukturze organizacyjnej samorządu. Omówiono także kompetencje wynikające z zadań przekazywanych przez wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz realizowanych w ramach zadań własnych samorządu. Samorządowy konserwator zabyt...