-
Znaczenie lidera w zarządzaniu dziedzictwem
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Zarządzanie i rozwój
Partycypacyjne zarządzanie dziedzictwem zakłada dialog i współpracę z mieszkańcami na każdym etapie. Przekonanie ludzi do udziału i aktywnego włączenia ich w proces zarządzania jest zwykle wyzwaniem dla władz. Ważnym ogniwem może być lider lokalny, którego zaangażowanie jest często kluczowe dla zapewnienia udziału społeczności lokalnej w sposób skoordynowany i systematyczny w proces...
-
Zaangażowanie mieszkańców w zarządzanie dziedzictwem – proces partycypacji krok po kroku
Wpis należy do kategorii:- Ścieżki działania
- Zarządzanie i rozwój
Partycypacja to udział mieszkańców w podejmowaniu decyzji dotyczących miejsca, w którym żyją. Partycypacja może być stosowana na poziomie gminy, powiatu, województwa czy kraju. Jednak mechanizmy partycypacji stają się coraz powszechniejszym elementem przede wszystkim zarządzania gminą. Mieszkańcy zapraszani są do dialogu dotyczącego zarówno ważnych kwestii ich życia codziennego, jak...
-
Regionalne programy operacyjne – w jaki sposób wspierają zabytki?
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Finanse
- Zarządzanie i rozwój
W artykule przedstawiono możliwości wsparcia zabytków ze środków szesnastu regionalnych programów operacyjnych (RPO). Wymieniono osie priorytetowe, działania i podziałania, w których należy szukać środków. Wskazano również kto i na co może otrzymać wsparcie w danym województwie. W obecnym okresie programowym pozyskanie środków na zabytki trzeba rozpocząć od pomysłu i celu,......
-
Dotacje na zabytki z regionalnych programów operacyjnych
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Finanse
- Zarządzanie i rozwój
W artykule zawarto praktyczne informacje na temat możliwości i zasad, pozyskania środków finansowych na ochronę dziedzictwa kulturowego z regionalnych programów operacyjnych w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014–2020. Zwrócono uwagę na ustalenie celu projektu, wybranie właściwego programu i poprawne wypełnienie wniosku o finansowanie. Informacje wstępne Jesteśmy w ...
-
Budowanie marki lokalnej – rozwój przedsiębiorczości inspirowanej dziedzictwem
Wpis należy do kategorii:- Artykuł
- Dziedzictwo
- Zarządzanie i rozwój
Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza......